Allmänt London, jul, resa

Resan i korta drag

Ursäkta det dröjt ännu längre innan jag hört av mig, men söndagen avslutades tyvärr för min del i stor jädra maginfluensa 🤢🤮
Har inte haft det på kansk 15 år, inte ens när jag jobbade med småbarn i fyra år... men pang bom i söndags bara kom det. Så jag har legat däckad och blev inte människa förrens i dag!

Men nu tänkte jag att jag ju för slänga in lite bilder från vår fina resa, så här får ni :

(null)

Det här härliga gänget åkte jag då till London med för att insupa julkänsla och den engelska pulsen, och shoppa och äta gott!

Tyvärr blev flyget försenat och när vi väl kom iväg så hann vi nästan bara upp innan planet vände och gick ner för landning igen... väl nere på landningsbanan så möttes flygplanet av väldigt många blinkebilar i form av brandbilar som sedan följde oss hela vägen in till flygplatsen. Vad exakt som hänt vet vi inte, men det stod polismän och kollade våra pass och brandmän som kollade planet med värmekamera, känns ju alltid lika roligt....

Meeeeen vi bokades in på ett annat plan som gick lite senare, som tur var hade vi ju betalt för loungen så vi gick bara tillbaka dit och fortsatte äta gott och dricka öl 😂
(null)

Väl framme i London var klockan mycket mer än vad vi planerat så första kvällen blev väl inte riktigt som vi tänkt men det blev bra ändå. :-)

Vi bodde i Stockwell denna gången. Inte direkt det roligaste området och boendet... ja, det hade inte mycket att hurra för, men vi valde att skratta istället för att gråta över det, boendet var ju inte det viktiga på denna resan tack och lov!

Frukost åt vi på ett litet matställe ett stegkast i från vårt boende. Full english för de som önskade det, härlig toast för oss andra. ;-)

(null)

Vi gick på London dungeon som var lika bra som sist jag var där! De är verkligen grymt duktiga där och den engelska skräckhistorien berättas på ett så fantastiskt sätt! Väl värt pengarna!

Syrran fick ett roligt namn på starbucks. Hon heter Bodil 😂😂

Vi hade också enormt tur med vädret under vår resa, uk bjöd på sol och blå himmel varje dag förutom när vi åkte hem. Var helt underbart!
Vi åt lunch ute ena dagen för det var så härligt!

Åt seriöst en av de goaste macandchees med tortillakross på toppen! Streetfood när den är som bäst!

(null)

Vi lyckades även hitta goda resturanger till kvällarna, älskad de små söta italienska restaurangerna som finns där <3

Vi hade även bokat in after noon Tea på the Ritz och det var sååå fint dekorerat nu i juletider. Säger bara wow! Bilderna kan inte göra julkänslan där rättvisa!

Och Bodil råkade välta ut sin kopp 😵😱😂
Det teet där är för övrigt det godaste teet jag druckit! Så jädra gott!

Helt magisk eftermiddag!

(null)

Vi åkte till winter wonderland med i Hyde Park!
I år var det tydligen vääääldigt mycket karuseller.

[bilderna här ovanför visar Bodil som smakar en Shandy aka öl med sockerdricka/soda]

Givetvis åkte man upp på de flesta stadsdelar för att kolla läget. :-)

Oxford street är väldigt mysig och kan säga att den är lite extra mysig i juletid, med lagom mycket folk, julmusik överallt, en massa juleljus och en rätt stor öl i kroppen 😂🤭😃

(null)

Sen fick vi oss ett gott skratt när vi kollade in granen på Trafalgar Square, vi funderar på om Norge försöker berätta något? Glesare gran får man leta efter...

Men mysigt ändå därborta!

Vi traskade bort till drottningen som enligt flaggan var hemma, men där blev vi verkligen besvikna för där fanns verkligen ingen juldekoration förutom två granar utanför ena porten... en hade ju kunnat tro att där kunde varit lite speciellt nu i juletid...?

(null)

Men Leah firade med att äta en panerad Scorpion, eller nej förlåt - fisk!
Men fasiken den roligaste fish and chips som jag sett!

Innan vi visste ordet av det så var det plötsligt dags att åka hem :-(
Kändes sorgligt att lämna men längtade sååå mycket efter familjen jag hade kvar där hemma ju!

Men det var en underbar resa, vi hittade mycket fina saker, såg många roliga och fina saker, fick dela upplevelser tillsammans och hade fem underbara dagar i en underbar stad.
Tack alla, det var en underbar julresa som gick alldelses för fort!